Tuesday, February 15, 2011

kerja + yeayy ! = kerjaya ;(

paham tak apa maksud aku di title situu ?

mcm ni la solution di atas kehidupan di bandar metro politan yang sempit dengan kewangan tambahan dirundang pula dengan keinginan dan kehendak diri untuk berjimba , bersuka , berlepak , berenjoy , bershopping , berbeli baju baru , berbeli black berry , berbayau duit kereta maka aku TERPAKSA laa KERJAAA !
*baca apa tu . TERPAKSA tao .

pada awal permulaan die bermula berkerja , die sangat seronok . wahh ! wanita berkerjaya , sangat bestt bile die bangun pagi , mandi , buat breakfast, excited nak pegi kerja dengan membawa Wuffie nye berjalan sejauh beberapa kilometer dr rumahnya setiap pagi sambil goyang kan kepala ke kiri dan ke kanan mengikut rentak lagu sambil menghentak kaki kiri yg lesu tanpa perlu menekan break atau minyak .

setibanya di office , sangat gembira dengan senyuman yang terpancar dibibir . naik ke pejabat membawa 1 beg tangan dan 1 beg berbekalkan makanan yang ada serta buku nota dan membawa nescafe yang di masukkan di dalam bekas coffee bean yang diusung dgn lebih mudah kerana suhu boiling point nya yang dapat bertahan agak lama . Maka boleh minum smpi tgahari terasa panas smbil buatt bunyi "ahhhhhh~" dan lepas lunch buat lagi satu smbil buat bunyi jugak "ahhhhhh~".

tetapi kini , die sudah mula berasa berbagai bagai bagai dan bagai perasaan . tidak seperti pada mulanya . kenapaa ? sekarang ketika die bangun pagi , yang terlintas di kepala hotaknya hanyalahhh "arghh! sumpah malas! nak tido! " or "ishh! nak bg reason apa eyh tanak g keje arini?" . haha .

tapi die tetap ke office . kerana die tao itu tanggungjawabnya menjadi setiausaha kepada seorang Assistant GM yang sangat tuttt tuuuttt tuttt @#$&%Y*YG*O& (apakah maknanye ini? carik dlm kamus) bukan lah mudah . perlukan tahapp kesabaran yang sumpah tinggi . tahap kepekaan telingga yang sangat dahsyat dan tahap penapisan telingga yang tebal . kerana apa ? kerana boss nya sangat la bagus dalam menengking orang dan menghembus orang . tak dapat org lain , aku yang kena ! jemm !

Oleh sebab itu , die sudah berpikir pikir untuk membelah kan diri dari sini serta mencabot kan diri seperti dulu . haha . maka kini die sedang berkira tarikh mana yang paling sesuai untuknya mencabotkan diri . hahahah . sempoii tak nadirah ni ? she's so RARE !

susahnye nak keje zaman skrg nihh ! semua susah . aku kalo boleh nakduduk dapat duit je . tanak keje . mana boleh dapat ??? ade cara tak ? MALAS ! M. A. L. A. S !!!!!

hari jumaat ! wewitt , baik tak aku ??


ttfn,
RaraConrad,
xoxo ! mwa !

3 comments:

AINO CHAN said...

tau xpe.. tensionnn!!
tp pk kete pk berjimba pk baju baru beg baru kasut baru contact lens baru ku gagahi jugak

dada said...

btol.
ak nekad nk bnti hjg bln 3. bg lepas konvo dlu. haha

Unknown said...

Weyhh dada . Same duhhh ! Aku memula pk smpi bulan 3 je . Habis konvo aku tanak keje . Sklinya ... Kalao dpt ipta bulan 9 baru start study. So terpaksa la aku keje lagi . Haha .

Ain : sama bodohhh ! Aku sayang ko la ! Haha .